مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

یک فلوشیپ قرنیه با بیان اینکه نباید قطره‌های اشک مصنوعی یا نگهدارنده را زیاد مصرف کرد، گفت: در مورد استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی یا نگهدارنده محدودیت وجود دارد و نباید بدون حساب و کتاب داخل چشم ریخته شود.

حسين سياتيري، خشكي چشم را يكي از مشكلات شايع در ميان بانوان دانست و ادامه داد: مسائل محيطي مثلا كار زياد با كامپيوتر يا مقدار ناكافي آب مصرفي، در ايجاد خشكي چشم مؤثر است و اشك مصنوعي درمان جايگزين براي اينگونه افراد است.

سياتيري در پاسخ به اين سؤال كه آيا تغذيه در بروز خشكي چشم نقش دارد، اظهار داشت: بله، براي پيشگيري از خشكي چشم توصيه مي‌شود افراد مستعد، از غذاهاي آبكي و ميوه‌ها استفاده كنند و مصرف غذاهاي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 مانند ماهي را مدنظر قرار دهند.

وي همچنين درباره عفونت چشم كه در تابستان بسيار شايع مي‌شود توضيح داد و گفت: در هنگام عفونت، بايد از ماساژ چشم پرهيز شود و شست‌وشو اقدام منطقي‌تري است؛ چون ماساژ، موجب خراش قرنيه و ايجاد عوامل ميكروبي ثانويه مي‌شود.

سياتيري گفت: درد، سوزش، حساس‌شدن چشم، ناتواني در باز‌كردن پلك و ترس از نور، از نشانه‌هاي عفونت به‌شمار مي‌آيند. وي عوامل آسيب‌رسان به سلامت چشم را به 2 دسته عفوني و غيرعفوني تقسيم كرد و افزود: باكتري‌ها، قارچ‌ها و ويروس‌ها جزو عوامل عفوني و ضربه، مواد شيميايي اسيدي يا قليايي و سوختگي و موارد مشابه در دسته دوم جاي مي‌گيرند.

کد خبر 372110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha